follow me ... and i Miss u all

badan penaja

21 May 2015

Kencing Tikus : TIADA

Tikus ada di merata rata tempat di dunia ini . Lagi kotor lagi banyak kuantiti tikus. Sungai sedim tempatnya tidak kotor seperti di bandar , pekan kecil , celah bangunan . Malah sungai sedim tiada sistem perparitan yang tercemar apatah lagi menjijikan.

Kes kencing tikus berpunca dari kawasan sungai sedim tidak pernah direkodkan. Jika benar ada pesakit mendakwa dapatnya dari sini , pastinya sungai sedim ini pernah ditutup kepada orang ramai . Syukur , hingga ke hari ini rekod penutupan masih tiada. TIDAK PERNAH DITUTUP .

Sebagai langkah berjaga jaga maka sign board agar pengunjung waspada dengan bahaya kencing tikus . Papan tanda ini sebenarnya mengajak pengunjung agar menjaga kebersihan . MAKA JANGAN SALAH FAHAM bahawa itu sign board ada kencing tikus di sini .

Diharap pengunjung dapat mengumpul semula sisa makanan dan sebaiknya terus dimasukkan dalam plastik selepas itu baru buang dalam tong sampah . TERBAIK SEKALI BAWA PULANG . Kita hidup di dunia ada konsep IHSAN pada alam , IHSAN pada Haiwan dan IHSAN pada manusia lain  . Sampah kita boleh mengundang tikus, akibatnya akan ditanggung oleh orang lain.

TIADA KES KENCING TIKUS DI SEDIM

No comments:

Post a Comment

Thank you , please keep reading this blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sungai Sedim Jeram Terbaik Malaysia Headline Animator