follow me ... and i Miss u all

badan penaja

21 November 2015

Guider Khas : Tree Top Walk

Tree Top Walk ini panjangnya hampir 1KM . Menjadikannya terpanjang di dunia buat masa ini. Pelbagai jenis tumbuhan boleh dilihat dari atas canopy walk ini . Anda mungkin kenal dengan pelbagai jenis tumbuhan hutan , pun begitu perjalanan di atas canopy walk ini boleh menjadi lebih menarik dan berilmiah jika sudi mendapatkan guider . Insya Allah , guider ini akan berkongsi pengetahuan beliau berkaitan canopy walk ini dan persekitarannya .
Suka untuk saya maklumkan bahawa guider ini adalah “free lance” . Bukan staff pengurusan The Tree Top Walk itu sendiri . Diharap para pengunjung tidak salah faham .
Perjalanan anda dari titik mula ke titik akhir biasanya mengambil masa sekitar 15-20-30 minit bersendirian @ tanpa gudier.  Jika ada guider bersama , masa antara 40minit hingga 1 jam diambil untuk tamat. Bergantung kepada anda juga , jika banyak bertanya , mungkin mengambil masa sehingga 1.5jam . Guider Tree Top WalkGuider tidak berada di kaunter selalu . Jadi untuk dapatkan guider , boleh membuat tempahan terlebih dahulu . Lagipun hanya beberapa orang sahaja yang free lance ini .
Kadar Yuran adalah seperti berikut
RM200 / jam
Satu guider maksima 10 orang sahaja .
guider juga dikenali sebagai Pemandu Alam Semulajadi / Nature Guide

No comments:

Post a Comment

Thank you , please keep reading this blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sungai Sedim Jeram Terbaik Malaysia Headline Animator